Pozycjonowanie lokalne firmy w Google

Certyfikat kwalifikowany Eurocert Toruń
4 lutego, 2021
Notariusz Toruń – Spisujemy testament
7 lutego, 2021

Pozycjonowanie lokalne firmy w Google

Od dłuższego czasu widać, iż bez właściwego wypozycjonowania witryny internetowej, widoki na powodzenie naszej działalności są relatywnie małe. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google opracowało skomplikowany mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do Odbiorców z sąsiedztwa. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Odbiorców z pobliża, konieczne jest poprawne wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma masa składników, które opiszemy w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego kręgu, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka potrafi samodzielnie wybadać, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez problemów sprawdzić, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Statystyki nie kłamią – przeszło 95% Klientów szuka w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Powinniśmy poczynić co w naszej mocy, aby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a powyżej 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale wielce istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty oraz dbać o to, aby publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie pochylić się nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wzmianki o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących korporację – otoczmy opieką dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wówczas wyszukiwarka może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie ważne jest zrobienie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do robienia wizytówek spółek, które egzystują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż wyszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest relatywnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i odpowiedniej znajomości tematu.

Żeby jeszcze pomnożyć swoje szanse na zwerbowanie lokalnych Klientów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wczuć się w rolę szukającego i przeanalizować, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy regularnie je uaktualniać. Kolejno ustalamy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa korporacji. Jeżeli już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Pamiętajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, jak wysoko znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeśli pozyskamy dużą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Klientów oraz tworzenie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Komentarze są wyłączone.