Pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia szczękowa
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne w budownictwie energooszczędnym
15 września, 2020

Pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są świetnym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Za sprawą map Google osiągamy dostęp do namiarów przedsiębiorców z różnorodnych branży. W ten sposób użytkownik może bez przeszkód odnaleźć sklep pełen interesujących produktów lub usług. By pojawić się pośród firm w swojej lokalizacji należy zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Wśród wszelkich dostępnych usług Google należy znaleźć funkcję Google Moja Firma oraz podążając za instrukcjami założyć profil. Każdy kolejny krok przybliża nas do utworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypełnić takie dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz kontakt, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie dane wizytówka jest gotowa do korzystania. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Końcowym etapem jest weryfikacja, by wizytówka była w pełni aktywna. Mając wizytówkę warto zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, by stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje wiele czynników. W głównej mierze duży wpływ ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep albo usługi zwykle kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa szansa na wyższy wynik pozycjonowania. Oprócz tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem słowa kluczowego. Kiedy firma jest pozycjonowana pod konkretnym słowem kluczowym albo zawarta na jej stronie treść koresponduje z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości wpisane w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, które mogą pozytywnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Umieść informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, adres i telefon  lepiej uzupełnić o inne równie potrzebne dane, które pozwolą Google dopasować wizytówki do zapytania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron internetowych). Obok tego należy wpisać kategorie oraz podkategorie, które przybliżą użytkownikom oraz Google profil firmy, a więc jej zakres działań. Ważna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy należy dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo wartościowe jest także uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty związane z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking albo czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ dodawane są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Również opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, dlatego warto się o nie postarać oraz co istotne, lepiej na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii istnieje większa szansa, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Dodaj produkty, usługi, unikalny opis oraz zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, aby opisać najważniejsze informacje na temat firmy, stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, z tej przyczyny najlepiej skoncentrować się nad tą częścią opisu. Co więcej dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google należy wymienić swoje produkty i usługi. Uzupełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale także najpewniej przyciągnie większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa również umieszczanie zdjęć i filmów. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla użytkowników, ale także umożliwiają napisanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste wstawianie zdjęć znacząco wpływa na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Poprzez wpisy w wizytówkach Google zaoferować klientom interesujących treści, które mogą zachęcić ich do przejścia do naszej strony WWW albo wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków i przycisk, którym możemy przenosić do wybranej strony, np. podstrony z usługami albo innego wybranego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce poza tym, że będzie widoczny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet do roku), może być składową marketingu treści, gdzie będziemy dostarczać klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące wprost do wizytówki są całkiem ważnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, blogami, portalami i innymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić link. Obszerny profil linków da Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wysokiej pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne interesujące strony. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.